Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P85e57t12r 28Č62e93j63k19a

28. 2. 2017 14:50

To, že netušíte, k čemu máme legislativní radu vlády a proč je jedním z nejdůležitějších poradních orgánů vlády - to mě nepřekvapuje. Pro občana je naopak velmi důležitá - je to totiž právě legislativní rada vlády, která posuzuje návrhy zákonů, jejich vzájemné souvislosti a vztahy - jestli nejsou někde zákony vzájemně v konfliktu apod. Bohužel - legislativní rada vlády posuzuje jenom vládní návrhy zákonů a novel, neřeší kreativní činnost zákonodárců v parlamentu v různých pozměňovácích atd - a právě tam obvykle jsou příčiny toho právního bordelu, kterej tu máme.... Že něco projde legislativní radou vlády - vláda to v nějaké podobě schválí a poslanci to přetvoří v něco úplně jiného, co už LRV neposuzuje.... bohužel. :-/

1 0
možnosti
JL

Karle - soudci v mnoha případech zákony matematiky dodržovat nemohou, protože se musí zabývat i zcela jinými aspekty, než jenom matematikou. A jestli jsou u nás dodržovány zákony - tak to opravdu není pravomoc ministra spravedlnosti a nikdy také nebude. Jestli chceš, tak ti napíšu jeden příklad.

1 0
možnosti
NM

;-D..co chcete na partě kde se ministr prezentuje jízdou na kole a je strašně opatrný něco říci ...co když se to nebude nedej Bože líbit a ten druhý Chujka je ještě horší;-D;-D

0 0
možnosti
JL

Proti ministru spravedlnosti můžeme mít tisíc výhrad, ale nikdy ho nesmíme kritizovat za to, že nezodpovídá za dodržování zákonů. To prostě není a nikdy nebude v jeho kompetenci. To je v kompetenci moci soudní, která je nějak hierarchicky uspořádána. Ministr pouze může dát podnět k otevření nějakého rozhodnutého spisu (ten podnět soud může přijmout, ale také nemusí). Ministra např. může dát podnět k zahájení kárného řízení s nějakým soudcem, ale nemůže zasahovat do soudního řízení nebo případně nějak rušit pravomocné rozsudky soudů.

2 0
možnosti
  • Počet článků 859
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
Vzdělání: Vyšší průmyslová škola strojnická - Vsetín (1955). KU  -  Fakulta technické a jaderné fyziky (1961).
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.

Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.

Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro  rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce. 

Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:

1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,

2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,

3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),

4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,

5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.

Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.