Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z36d21e56n42ě52k 37B16á92r95t15a 6149742537480

Tady se člověk pobaví.Brouk Pytlík,který vybaven selským rozumem tady brebtá nesmyslnosti a ostatní experti mu to revolučně nakarmují.To si opravdu z těch karmovaču nikdo nevšiml,že Pytlík píše nesmyslnosti a ještě k tomu lže...?

+1/0
10.5.2017 13:09

K86a29r66l53a 87N85o81v89á44k75o59v64á 4184872485837

Už zase píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

1) Premiér žádnou demisi nepodal, takže si neměl co "rozmyslet". Pravda, avizoval, že takový krok učiní, ale neučinil. Je to asi jako když zaměstnanec říká zaměstnavateli, že dá výpověď (někteří to říkají několikrát do měsíce), nicméně dokud tu výpověď písemně nepředají zaměstnavateli, jsou to jen takové plky. Je pravda, že by premiér neměl jen tak nadarmo plkat jako ten nespokojený zaměstnanec, ale to už je jiná věc. Zaměstnavatel a spolupracovníci se s vámi taky neloučí, dokud tu výpověď skutečně nepodáte, tak, jak to udělal prezident.

2) Koaliční smlouva není smlouva v právním slova smyslu, je to politický akt, který rozhodně není nadřazen žádnému zákonu, natož Ústavě. Prezident si tedy nemá co ověřovat u ministra, který byl premiérem navržen k odvolání, zda s tím souhlasí. Prezident ho má podle čl. 74 Ústavy jednoduše odvolat. Te článek je úplně jednoduchý a jednoznačný - Prezident republiky odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády.

3) Vzhledem k tomu, že koaliční smlouva není, byť se tak jmenuje, smlouvou v právním slova smyslu, těžko se může někdo podle ní domáhat něčeho u soudu. Jak byste si to představoval - že se bude Babiš u soudu domáhat toho, že musí zůstat ministrem financí, přestože ho premiér může podle Ústavy odvolat ? Myslela jsem, že Ústava je pro vás svatá, nebo snad ne ?

4) Jedinou sankcí, která může následovat při nedodržení koaliční smlouvy, je její vypovězení. Čili není tomu tak, že nejprve musí být vypovězena a pak lze koaličního ministra bez souhlasu koaličního partnera odvolávat. Vypovězení je právě důsledkem takového porušení. Navíc čl. IV bod 7 říká, že členové vlády budou v personální politice svých ministerstev respektovat zásadu vysoké odbornosti a morální bezúhonnosti. Máte dojem, že Babiš je morálně bezúhonný ? Já tedy ne.

Ostatně se vsadím, že jste koaliční smlouvu, jak je vašim dobrým zvykem, ani nečetl. Ústavu už jste si alespoň celou přečetl ?

+3/0
10.5.2017 12:54

R31o64s12t58i63s18l51a71v 88C88a46h86a 8825651100422

Mimochodem, jak jste prisel na to, ze ma byt Senat nadstranicky? Nadstranicky ma byt prezident.

+1/0
10.5.2017 11:31

N30o48v31o25s47a48d 69M87i37r46o75s79l82a87v 9298279538219

...jak je v mnoha případech podáno tak smlouvy musí dodržovat jen někdo a jak je vidět "pojistka demokracie" funguje dle přání jednotlivců...jen tak dál a odkopejte se všichni v těch přiblblejch názorech a už se těším na konec voleb a potom teprve začne kolotoč a už se těším na ty protáhlé ksichty a hlavně výmluvy a mohlo by potom začít i jednání i o ! vyhladovění senátu! odkladišti nepoužitelných...;-D[>-]!!

0/0
10.5.2017 11:25

R82o49s72t93i84s78l76a93v 64C98a49h94a 8165781740272

Tohle je ovsem jen "smlouva". Nase zakony zadny takovy typ smlouvy neznaji, je to jen gentlemanska dohoda, pravne nevymahatelna. Vztahuje se na standardni chovani politiku a ne na to, co predvadi minfin, to uz gentlemanske chovani neni.

0/0
10.5.2017 11:27
Foto

K44a68r65e32l 46J82a93n23u31š26k42a 4713883112698

Diskutující se zabývají chováním prezidenta, premiéra a dalších. Dovolím si připomenout, že článek je o jednání senátu.

0/0
10.5.2017 11:17

P54e58t71r 67Č45e15j15k62a 7386305629452

Senát zatím fakticky nic neudělal, ale ten deklarovanej "limit" týdne je hloupost na entou.

0/0
10.5.2017 11:19

K95a24r57l18a 15N23o84v92á97k33o74v88á 4854452665337

Vážně ? Kromě nadpisu a pár nesouvislých vět tam nic moc o senátu není.

Mimochodem - jak jste na to přišel, že senát je nadstranický ? Většina členů senátu je zvolena za nějakou politickou stranu nebo hnutí. Senát má své kluby podle politické příslušnosti senátorů, nejpočetnější je v současné době klub ČSSD.

Jinak žádná koaliční smlouva, která navíc není smlouvou v právním slova smyslu, nemůže být víc jak Ústava, to byste mohl vědět. A ústava prezidentovi přikazuje, že pokud to navrhne premiér, musí ministra odvolat. Pokud tak neučiní a klade si podmínky nebo to dokonce odmítne, je to porušením Ústavy a ústavní žaloba na prezidenta je na místě. Prezidentovi nic není do toho, zda je odvolání v souladu s nějakou koaliční smlouvou.

+1/0
10.5.2017 13:07

E57d19u66a21r95d 81P15o20k62o94r16n42ý 2472300412277

Rád bych dodal, že náš národ má s nedodržováním smluv velmi smutné zkušenosti. Vlivem toho, že nové generace jsou úmyslně o našich moderních dějinách neinformovány, tak neví nic o zradě mocností, VB a Francie, které nedodržely dokonce mezistátní dohody a za iluzorní mír nás daly v plen Německé nacistické třetí říši.

Divím se, že se vytratila stará praxe, že lidé stvrdili dohodu stiskem ruky.Dnes se každý rozumbrada pře o to, co je přednější.Je to smutný stav a divadlo v pokřiveném zrcadle.

0/0
10.5.2017 10:00

J93i10ř89í 17L44i54e47t45a80v11e30c 8823829803109

Karle - demise premiéra (tedy vlády) nebyla nikdy podána. Ale to ty nepochopíš.

+2/0
10.5.2017 9:08

A48l80e15x29a63n51d48r 23Š18p47á54t20a 3163525547773

Pravdu nemáte. Z mnoha důvodů. Jednoduše opravdu koaliční smlouva nestojí nad ústavou. To, co se děje - má jediný důvod - prezidentská kampaň Zemana (má vše zatím pod kontrolou a pevně v rukou, a preference politických stran pro volbu do sněmovny - vše co strany dělají je o tomto především

+2/0
10.5.2017 9:04

J57a20n 91B44u76r26i22a64n 2283749254790

Uff - uvědomte si, že prezident je jen státní úředník, který má konat dle předpisů (ústavy).

Jak by se Vám líbilo, kdybyste chtěl registrovat auto a na registru Vám řekli, že se tím budou zabývat až budou padat trakaře?

+4/0
10.5.2017 8:09

P83e36t79r 23Č15e92j66k25a 7226635379552

Tady s vámi zásadně nesouhlasím - prezident je především politik.... je to politická funkce a jak říká Gerloch - mějme na paměti, že jmenování / odvolávání členů vlády je samostatná pravomoc prezidenta. Ano, nepochybně musí ministra odvolat, pokud to premiér navrhne a trvá na tomto postoji, ale pokud se prezidentovi odvolání nelíbí, má zcela nepochybně právo zkusit jednat na politické úrovni, aby existující konflikt uklidnil - a jak prof Gerloch sám připouští - důsledků může být celá řada - může dojít k samotnému odvolání, ale také navržené odvolání se může změnit nakonec v demisi vlády jako celku, nebo naopak může nastat opačný případ (byť jenom teoreticky, v současné situaci to zřejmě nepřipadá v úvahu) - premiér stáhne návrh na odvolání zpět. Prezident není jenom úředník co musí podepsat okamžitě všechno, co je mu na hrad doneseno.....

+1/0
10.5.2017 9:58

R86o80s69t89i43s40l92a36v 33C38a35h72a 8885651710642

Prezident jednat muze. Ale on se rozhodl, ze jednat nebude, protoze ma dve navstevy....

0/0
10.5.2017 10:27

P91e63t44r 75Č33e42j34k20a 7736955119582

Přičemž zahraniční dlouhodobě plánovaná návštěva je (dle slov ústavních expertů) nepochybně legitimní důvod pro odklad jednání ve věci. Pořád je lepší, když je vláda v dočasné krizi kvůli jednomu ministrovi, kterého nechce ve vládě premiér.... než když je tu scénář jiný - uspěchané odvolání tohohle ministra a vážná hrozba odchodu 5 dalších ministrů v době, kdy je prezident v zahraničí.... zatímco to první je krize, ale pořád umožňuje vládě fungovat, tak to druhé vládu fakticky likviduje úplně. 10, 14 dnů v dané věci opravdu nejsou problém.

+1/0
10.5.2017 10:35

R87o61s78t92i81s46l56a95v 56C32a30h86a 8805871560542

To jsou usmevne argumenty.

1) prvni navsteva je v Libereckem kraji, tj. zadna nutnost odkladu. Navic podpis zabere par sekund

2) Demise ministru, kdyz je prezident v zahranici NENI problem, nebot demisi predklada premier prezidentovi, takze jsou ve funkci urcite nez se vrati. Navic demisi prijmout nemusi, na rozdil od odvolani.

3) Par mesicu pred volbami je nepodstatne, kdo je ministr. Ministerstva jedou jen v urednickem rezimu.

0/0
10.5.2017 10:48

P11e17t34r 48Č31e11j32k57a 7296605319532

1.) Odvolání ministra není věcí jedné hodiny, nejde o ten "podpis" prezidenta, jde o právně-politický úkon. Viz prof Pavlíček:

"Zahraničí cesta má velký význam a návrh na odvolání člena vlády není nic na vyřízení za hodinu. Dávat lhůty prezidentovi tedy není rozumné. Tady má naopak prezident právo, aby s účastníky jednal, může je přemlouvat, aby změnili svoje postoje. Moje hluboké přesvědčení je, že má postupovat uvážlivě při řešení problémů, které znamenají ústavní krizi a nemá se ukvapovat. Bylo by protiprávní, kdyby se to zdržovalo třeba měsíc a prezident by vůbec nekonal. Čtrnáct dní však není žádná nepřiměřená doba."

2.) Zase motáte do sebe právní a politickou rovinu - ministr nemůže odstoupit bez prezidenta, právně..... politicky a fakticky - vláda může být v naprostém rozkladu i když prezident nikoho ještě neodvolá. Viz dnešek - ANO vyzvalo k vypovězení koaliční smlouvy a ministři za ANO budou řešit jestli vůbec ve vládě zůstavat...

3.) Váš názor, jde zejména o práci v parlamentu a prosazování legislativy.... a tam je kontinuita docela "žádoucí" pokud se na to teda vláda už nehodlá na půl roku "vybodnout" - a pak se nabízí otázka, proč to nerozpustit teda úplně? ;-)

0/0
10.5.2017 11:15

R55o58s25t47i39s44l47a70v 59C41a89h52a 8185741170692

ad 2) vlada je v rozkladu uz davno, takze odvolani.neodvolani toho moc nemeni

ad 3) No tak tady uz jste uplne mimo, protoze jak znamo, vlada nic noveho do parlamentu poslat nemuze, uz by se to nestihlo projednat. A to, co tam je, se da projednat i bez soucasnych ministru. Ostatne tyka se to napr. i veci z MSMT.

0/0
10.5.2017 11:24

P42e56t93r 44Č85e78j18k66a 7716615369852

3) nejde o "nové" věci, jde o prosazení věcí, které už v legislativním procesu jsou - bylo by dobré, aby je dodělali současní ministři - ostatně, ministryně školství si termín k demisi stanovila dle dne, kdy by měl být projednáván kariérní řád. Předpokládám, že v podobném stavu je toho mnohem víc - a je potřeba ty věci dodělat - měnit ministry je hloupost teď už, právě proto, že tam budou zbytečně - nic svého neudělají - legislativní proces trvá rok.... "starou" práci, která potřebuje dodělat mají dodělat "staří" ministři - pochopeno?

0/0
10.5.2017 11:29

R39o30s73t30i24s13l49a96v 17C82a57h46a 8505841940692

ad 3) to by pak nemohl ministr podat demisi nikdy, vzdycky je neco rozpracovaneho

0/0
10.5.2017 11:34

P27e80t39r 55Č93e62j25k71a 7666865669762

Jestli v něčem s prezidentem souhlasím, tak v obecném tvrzení (a vyhrazuju, že neplatí pro Babiše - ten měl jít pryč už loni po Hnízdu, ale je mi relativně jedno jestli půjde pryč 10. května nebo 30. května, problém bych začal mít s tím, kdyby nebyl pryč třeba na konci června), že půl roku před volbami mít zbytečné výrazné změny ve vládě je zbytečnost. Už i u Mládka to bylo jenom nadbytečné gesto. Noví ministři mají smysl, pokud mají šanci prosadit něco svého - aby tam byli "nastrčeni" na pár měsíců a nesli fiktivní politickou odpovědnost za kroky předchůdců je pitomost - a podle mě se do toho ani nikomu rozumnému nebude chtít.

0/0
10.5.2017 11:45

N50o57v74o76s18a61d 41M38i66r68o38s15l35a20v 9618599978569

...máte poněkud zkreslené informace o fungování prezidentského úřadu..

0/0
10.5.2017 11:40

P93e11t82r 47Č49e90j31k79a 7916765159122

Na koho prosím reagujete - v tom vláknu se to těžko pozná....

0/0
10.5.2017 12:13

M63i36c46h72a55l 58S17v80o38b87o52d66a 5138578526341

Zajímalo by mě,jak by to bylo s plněním smlouvy,kdyby smluvní strana provedla trestný čin a byla ve vazbě.

+3/0
10.5.2017 7:49
Foto

Z30d82e10n65ě72k 19M92a64t92u12š18k83a 7548376685636

máte v tom trochu guláš

+4/0
10.5.2017 7:35

M68i62r63o13s51l27a28v 15B57u26č44e90k 6473963581184

Dovoluji si to vidět jinak. Od revoluce uběhne 28 let - I určitá křižovatka je zde. Střední třída je deklasovaná, OSVČ mrkví ťuká data do EET, mega nástup byro omezování, tedy skepse poznání. Pak je zde dvojice s pošramocenou minulostí, s evidentní snahou parcelace vlivu politického a ekonomického. Oligarcha např. vydělal JEN - na dluhopisech cca 90 milionů Kč ročně, tj. 7.5 mil. měsíčně - tj. 250.000 Kč - denně ! - čistého příjmu. Dle zákona legální - dle předcházejících operací nelegální. Podstatné je, že se mu na to skládáme všichni - i ten OSVČ s kořenovou zeleninou - může si tak vyťukávat svou lepší budoucnost ! ... Chrastění klíči - pro koho !? ... :-)

+2/0
10.5.2017 7:31

R76o49s38t53i43s80l78a53v 50C33a35h10a 8295881440472

Nejenom ze jste tu spoustu veci prekroutil, ale ani neznate hierarchii v nasem pravnim radu. Zadna smlouva nemuze nikomu upirat prava, ktera mu dava Ustava. Jinymi slovy, opakujete ten Zemanuv nesmysl o vztahu koalicni smlouvy a Ustavy, co se tyka odvolavani ministra.

+5/−1
10.5.2017 7:28
Foto

K52a50r65e67l 29J95a23n54u90š86k17a 4763673262458

Já to vidím tak, jak jsem napsal.

0/0
10.5.2017 11:24

R57o77s60t86i82s35l60a66v 87C82a20h62a 8275911270852

Tak to byste mel jit k ocari. Koalicni "smlouvu" nas pravni rad nezna, je pravne nevymahatelna.

0/0
10.5.2017 11:30

S68t80a95n48i95s40l90a88v 79B35u83r62i55a72n 5113844334867

Souhlas. To musí být u ČSSD hodně špatné, když to nemohli vydržet do voleb.

+2/0
10.5.2017 7:23

Z77d31e67n11ě61k 22B90á83r77t83a 6189432947620

Vy jen opakujete Zemanovu lež,on je opravdu skvělý manipulátor a svým ovcím dokáže do hlavy natlačit co potřebuje.Sobotka podával demisy celé vlády,tak jak je to v naší Ustavě zvykem.Od začátku to bylo jasně řečeno, Vy "národe"....

+3/−2
10.5.2017 7:22
Foto

J72a11n 47K94r70á77k49o26r86a 5702168565515

KarmaR^ Nejkomičtější jsou ti, co neustále dokola fňukají, že Zeman staví koaliční smlouvu nad Ústavu. Přitom kdyby Babiše odvolal (a není jisté, že by to Babiš respektoval), odejdou i ministři za ANO a padá vláda a není co řešit. Sobotkovi nynější situaci fakt nezávidím. Ale ono pozdě bycha honit, že.

+3/−6
10.5.2017 7:12

R97o20s24t81i34s38l40a24v 94C27a66h29a 8835561220622

Jenze Vy si neuvedomujete, ze Zemanovi nic jineho nez odvolat Babise nezbyva. A nevim, jak jste prisel na to, ze odejdou ostatni ministri ANO, kdyz oni deklaruji, ze zustanou.

+5/0
10.5.2017 7:30
Foto

J17a79n 46K39r30á88k54o35r16a 5242558475605

V ANO není důležité, co deklarují ministři. Důležité je, co deklaruje Babiš sám, taková je realita.

+1/−1
10.5.2017 7:53

R44o95s94t14i70s91l72a63v 12C83a15h64a 8485771830802

Tak jeste jednou, neodpovedel jste - jak jste prisel na to, ze ostatni ministri ANO z vlady odejdou? Nerikaji to ani ti ministri, ani Babis. Je to pouze Vase teorie a dohad.

0/0
10.5.2017 9:17

P75e85t30r 36Č63e78j90k69a 7276305199652

Je to zcela reálná hrozba se kterou prezident musí počítat... to, že jí někdo veřejně nezmiňuje je logické - nikdo si nevystřílí nejsilnější politický nátlakový kalibr předčasně.

0/0
10.5.2017 10:37

R88o74s19t82i92s62l59a30v 71C25a23h63a 8485971150952

Mimochodem - demise Pelikana by mu mohla vyhovovat. Pelikan odmita to, co chce Zeman - stiznost pro poruseni zakona ve prospech Kajinka.

0/0
10.5.2017 10:51

P41e74t81r 20Č69e53j39k38a 7356205959652

Neuvažuje Zeman náhodou o milosti? S tím, že si ve vězení odseděl už hodně let (skoro 20) - mnozí vrazi dostávají řádově menší tresty než on - a v případě že jsou určité pochybnosti o jeho procesu, tak doživotí je docela silný kafe. Čímž neříkám, že Kájínkovi fandím - vycházím z veřejných zdrojů a jeho případ v podstatě neznám.

0/0
10.5.2017 11:18

R15o35s86t49i82s16l74a36v 73C32a70h84a 8275621180602

Zeman uvazuje o milosti mimojine proto, ze Pelikan nechce dat tu stiznost, na ktere s jeho predchudkyni byl Zeman domluven.

Vrah, ktery dostane radove mensi trest (tj. max 9 let) asi nebude recidivista, ze?

0/0
10.5.2017 11:26

J72a65n 86B65u72r93i38a51n 2473979944440

Ale jo, normální postup by byl ten, že prezident na premiérovu žádost Babiše odvolá. Babiš pak řekne, že je to v rozporu s koal. smlouvou a tudíž ji vypovídá a ministři ANO odcházejí z vlády. A Bohouš rekonstruuje kabinet a žádá o důvěru parlament.

Jenže ono je tomu nějak jinak - ANO se těch křesel drží zuby nehty. Pročpak asi?

+3/0
10.5.2017 8:12

R44o80s56t82i66s92l25a46v 37C72a80h42a 8335781320182

Myslim, ze po odchodu ANO z vlady a jejich nahrazenimi jinymi lidmi, by Sobotka o duveru Snemovny zadat nemusel.

ANO se drzi zuby nehty, protoze ministri maji jednodussi pristup do TV, kampan si mohou delat za statni, atd.

0/0
10.5.2017 9:19

K13a96r91l17a 44N78o64v68á32k40o91v20á 4954442125837

Proč by měla padat vláda ? Odejdou ministři za ANO, pokud tedy odejdou, a předseda vlády navrhne ke jmenování nové ministry. O vyslovení důvěry žádat nemusí, není k tomu ústavou stanovený důvod, pokud tedy hlasování o vyslovení nedůvěry vládě neiniciují poslanci (k takovému návrhu je potřeba 50 poslanců, a to ANO nemá, pokud se samozřejmě nepřidá někdo z opozice). Taková vláda nebude sice moci u svých návrhů v PS počítat s podporou poslanců ANO, ale menšinové vlády už jsme tady měli. Těch 5 měsíců do voleb se to doklepat s takovou vládou dá.

0/0
10.5.2017 9:37

P21e39t90r 91Č74e87j27k33a 7476715329982

Dovolím si říct, že je třeba si uvědomit dvě strany téhož problému - ústavní rozměr a politický rozměr a obávám se, že jsme v situaci, kdy se ty problémy navzájem střetávají. Zeman je samozřejmě mimo, pokud podmiňuje odvolání nějakým vypovězením koaliční smlouvy - právně to je absolutně hloupý nesmysl.... co se rozměru politického (a dovolím si říct možná i "morálně-etického", jakkoliv absurdně to zní) týká, tam to naopak smysl má zásadní. Ale je pravdou, že případné porušení koaliční "smlouvy" (což je čistě politický dokument bez jakékoliv právní relevance; ostatně pokud se v něm vyskytují protiústavní nesmysly typu závazného hlasování, tak se na to nedá nahlížet jako na právní dokument, ale jako dobrovolný mezistranický příslib bez jakékoliv závaznosti) je čistě otázkou stran a Zeman jej nesmí používat jako "záminku" k nějakému jednání - maximálně může zúčastněné upozornit na to, že premiér svým jednáním koaliční smlouvu pravděpodobně porušuje a že důsledkem může být rozpad vlády. Víc by prezident činit neměl.

0/0
10.5.2017 10:08

P83e54t41r 93Č71e29j48k49a 7156875989652

Jinak co se týče té důvěry - z mého pohledu je (z hlediska zase nějakých základních standardů politické kultury) zcela samozřejmé (a v podstatě "politicky nutné"), aby vláda po větší rekonstrukci (což je odchod ministrů za jeden koaliční subjekt z vlády) žádala o důvěru znova. Stejně, jako je "nová" vláda závislá na svém předsedovi, tak je obdobně "závislá" na politickém půdorysu, na němž existenčně stojí. Tzn. ačkoliv není ústavní povinnost předstoupit po takové rekonstrukci důvěru, tak politickou povinností by to být "mělo"....

0/0
10.5.2017 10:31

K26a87r59l35a 11N14o49v91á70k95o31v92á 4874392435247

Tak na základní standardy politické kultury se u nás nehraje, kdyby ano, pak by Babiš už dávno podal demisi sám a nejen to, rezignoval by i na funkce v hnutí ANO a nejlépe se z té politiky stáhl úplně. Ale poněvadž toto hnutí je zjevně jeho dalším "podnikatelským projektem", tak se toho nedočkáme.;-)

+1/0
10.5.2017 13:54



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.