Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZB

Tady se člověk pobaví.Brouk Pytlík,který vybaven selským rozumem tady brebtá nesmyslnosti a ostatní experti mu to revolučně nakarmují.To si opravdu z těch karmovaču nikdo nevšiml,že Pytlík píše nesmyslnosti a ještě k tomu lže...?

1 0
možnosti
KN

Už zase píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

1) Premiér žádnou demisi nepodal, takže si neměl co "rozmyslet". Pravda, avizoval, že takový krok učiní, ale neučinil. Je to asi jako když zaměstnanec říká zaměstnavateli, že dá výpověď (někteří to říkají několikrát do měsíce), nicméně dokud tu výpověď písemně nepředají zaměstnavateli, jsou to jen takové plky. Je pravda, že by premiér neměl jen tak nadarmo plkat jako ten nespokojený zaměstnanec, ale to už je jiná věc. Zaměstnavatel a spolupracovníci se s vámi taky neloučí, dokud tu výpověď skutečně nepodáte, tak, jak to udělal prezident.

2) Koaliční smlouva není smlouva v právním slova smyslu, je to politický akt, který rozhodně není nadřazen žádnému zákonu, natož Ústavě. Prezident si tedy nemá co ověřovat u ministra, který byl premiérem navržen k odvolání, zda s tím souhlasí. Prezident ho má podle čl. 74 Ústavy jednoduše odvolat. Te článek je úplně jednoduchý a jednoznačný - Prezident republiky odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády.

3) Vzhledem k tomu, že koaliční smlouva není, byť se tak jmenuje, smlouvou v právním slova smyslu, těžko se může někdo podle ní domáhat něčeho u soudu. Jak byste si to představoval - že se bude Babiš u soudu domáhat toho, že musí zůstat ministrem financí, přestože ho premiér může podle Ústavy odvolat ? Myslela jsem, že Ústava je pro vás svatá, nebo snad ne ?

4) Jedinou sankcí, která může následovat při nedodržení koaliční smlouvy, je její vypovězení. Čili není tomu tak, že nejprve musí být vypovězena a pak lze koaličního ministra bez souhlasu koaličního partnera odvolávat. Vypovězení je právě důsledkem takového porušení. Navíc čl. IV bod 7 říká, že členové vlády budou v personální politice svých ministerstev respektovat zásadu vysoké odbornosti a morální bezúhonnosti. Máte dojem, že Babiš je morálně bezúhonný ? Já tedy ne.

Ostatně se vsadím, že jste koaliční smlouvu, jak je vašim dobrým zvykem, ani nečetl. Ústavu už jste si alespoň celou přečetl ?

3 0
možnosti
RC

Mimochodem, jak jste prisel na to, ze ma byt Senat nadstranicky? Nadstranicky ma byt prezident.

1 0
možnosti
NM

...jak je v mnoha případech podáno tak smlouvy musí dodržovat jen někdo a jak je vidět "pojistka demokracie" funguje dle přání jednotlivců...jen tak dál a odkopejte se všichni v těch přiblblejch názorech a už se těším na konec voleb a potom teprve začne kolotoč a už se těším na ty protáhlé ksichty a hlavně výmluvy a mohlo by potom začít i jednání i o ! vyhladovění senátu! odkladišti nepoužitelných...;-D[>-]!!

0 0
možnosti
RC

Tohle je ovsem jen "smlouva". Nase zakony zadny takovy typ smlouvy neznaji, je to jen gentlemanska dohoda, pravne nevymahatelna. Vztahuje se na standardni chovani politiku a ne na to, co predvadi minfin, to uz gentlemanske chovani neni.

0 0
možnosti
Foto

Diskutující se zabývají chováním prezidenta, premiéra a dalších. Dovolím si připomenout, že článek je o jednání senátu.

0 0
možnosti

P26e42t58r 94Č46e18j22k68a

10. 5. 2017 11:19

Senát zatím fakticky nic neudělal, ale ten deklarovanej "limit" týdne je hloupost na entou.

0 0
možnosti
EP

Rád bych dodal, že náš národ má s nedodržováním smluv velmi smutné zkušenosti. Vlivem toho, že nové generace jsou úmyslně o našich moderních dějinách neinformovány, tak neví nic o zradě mocností, VB a Francie, které nedodržely dokonce mezistátní dohody a za iluzorní mír nás daly v plen Německé nacistické třetí říši.

Divím se, že se vytratila stará praxe, že lidé stvrdili dohodu stiskem ruky.Dnes se každý rozumbrada pře o to, co je přednější.Je to smutný stav a divadlo v pokřiveném zrcadle.

0 0
možnosti
JL

Karle - demise premiéra (tedy vlády) nebyla nikdy podána. Ale to ty nepochopíš.

2 0
možnosti

Pravdu nemáte. Z mnoha důvodů. Jednoduše opravdu koaliční smlouva nestojí nad ústavou. To, co se děje - má jediný důvod - prezidentská kampaň Zemana (má vše zatím pod kontrolou a pevně v rukou, a preference politických stran pro volbu do sněmovny - vše co strany dělají je o tomto především

2 0
možnosti
JB

J16a82n 84B45u70r60i97a67n

10. 5. 2017 8:09

Uff - uvědomte si, že prezident je jen státní úředník, který má konat dle předpisů (ústavy).

Jak by se Vám líbilo, kdybyste chtěl registrovat auto a na registru Vám řekli, že se tím budou zabývat až budou padat trakaře?

4 0
možnosti

P73e84t13r 86Č18e49j58k98a

10. 5. 2017 9:58

Tady s vámi zásadně nesouhlasím - prezident je především politik.... je to politická funkce a jak říká Gerloch - mějme na paměti, že jmenování / odvolávání členů vlády je samostatná pravomoc prezidenta. Ano, nepochybně musí ministra odvolat, pokud to premiér navrhne a trvá na tomto postoji, ale pokud se prezidentovi odvolání nelíbí, má zcela nepochybně právo zkusit jednat na politické úrovni, aby existující konflikt uklidnil - a jak prof Gerloch sám připouští - důsledků může být celá řada - může dojít k samotnému odvolání, ale také navržené odvolání se může změnit nakonec v demisi vlády jako celku, nebo naopak může nastat opačný případ (byť jenom teoreticky, v současné situaci to zřejmě nepřipadá v úvahu) - premiér stáhne návrh na odvolání zpět. Prezident není jenom úředník co musí podepsat okamžitě všechno, co je mu na hrad doneseno.....

1 0
možnosti
MS

Zajímalo by mě,jak by to bylo s plněním smlouvy,kdyby smluvní strana provedla trestný čin a byla ve vazbě.

3 0
možnosti
  • Počet článků 859
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
Vzdělání: Vyšší průmyslová škola strojnická - Vsetín (1955). KU  -  Fakulta technické a jaderné fyziky (1961).
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.

Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.

Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro  rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce. 

Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:

1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,

2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,

3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),

4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,

5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.

Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.