Diskuse
Soudy zdrojem nestability
Děkujeme za pochopení.
J30a96n 81B37u60r16d19a
"Soudy jsou státem placené úřady, které mají dohlížet nad činy jednotlivých občanů, institucí i vlastním státem."
Dále bych jenom krátce k těm věcem v předchozím článku, u kterého není otevřená diskuse, jmenovitě k tomu povinnému právnímu zastoupení. V situaci, kdy je strefení přípustnosti dovolání 10-15 procent (pl. ÚS 29/11) a úspěšnost ústavních stížností kolem 5 procent, a kdy tato dovolání a stížnosti píšou v naprosté většině advokáti, je docela dobře možné předpokládat, že neprávník utrpí újmu vždycky, když se to pokusí napsat sám. A když i spousta z toho, co napíšou ti advokáti, je naprostý salát, je fakt děsivá představa, že by na NS a ÚS posílali svoje nesmysly lidé, co neviděli právo ani z rychlíku, ale mají za to, jak jim bylo strašně ublíženo, a že NS (hahaha) a ÚS (ha) jim z toho titulu prostě musí pomoci.
P85e92t50r 41Č39e51j27k57a
On pan Januška totiž nechápe roli odvolacího, dovolacího soudu.....
P27e39t95r 44Č16e74j81k79a
Vy pořád nechápete, že členové vlády, tedy její složení je odvislé od osoby premiéra, který o členech vlády rozhoduje - a pokud prezident jmenuje nového premiéra, tak ten má automaticky z ústavy nárok a právo si vládu sestavit jak sám uzná za vhodné? Nemůžete změnit jenom předsedu vlády a nutit ho, aby pracoval s ministry, které on sám třeba ani nemusí chtít....... Proto je vcelku logické, že s odchodem premiéra, končí i ministři, kteří byli na jeho návrh jmenováni. Nově jmenovaný premiér má nárok na svou vlastní vládu - ale může si samozřejmě za její členy vybrat ty ministry z vlády minulé - ale je to jeho rozhodnutí - a ti noví ministři musí být prezidentem znovu jmenováni, jako členové vlády nového premiéra.
Z43d94e11n24ě85k 32M23a62t21u84š78k28a
koaliční smlouva není žádný právní dokument, pouze politická deklarace.
- Počet článků 859
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 662x
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.
Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.
Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce.
Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:
1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,
2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,
3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),
4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,
5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.
Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.