Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P83e52t96r 88Č31e34j69k79a

30. 11. 2017 14:25

No ne, že by konečně zaúřadovali admini, zareagovali na Januškovo notorické porušování kodexu blogera a v důsledku toho zmizel článek o dluzích? 8-o

0 0
možnosti

Karle, ale vždyť ty Ústavu neznáš, natož pak zákony. O tom nás tady přesvědčuješ pod každým článkem. Když jsem ti jednou vysvětlil, jak to je, tak jsi označil naše zákony za zhovadilé. A teď se jimi oháníš?

0 0
možnosti

Ano, to bylo jadro pudla, zde US muze zrusit ustavni zákon, neb rekne, ze vlastne není ustavnim zákonem. Pokud by to delat mohl, porusila by se rovnováha kontrol a protivah, neb US by byl fakticky vždy nad parlamentem, a ergo by byl nad vsim. Fakticky vyssi kontrolu nad US v tomto pripade muze vykonat Evropsky soud pokud dostane podnet, ovšem je otázka, kdo by vlastne takovy podnet mohl podat. V danem pripade iniciátorem byl jeden neslavny poslanec, kteremu slo o to, aby co nejdele pobiral poslanecke požitky.

0 1
možnosti

P97e10t38r 28Č41e67j28k55a

29. 11. 2017 12:27

Ústavní soud ale nad parlamentem svým způsobem je - je tím negativním zákonodárcem s oprávněním rušit zákony pro protiústavnost..... Neříkal bych tomu ale nadřazenost, já bych to viděl jako projev toho, že i zákonodárce je podřízen právu země - jinak řečeno ani zákonodáný sbor nemůže schválit ÚPLNĚ cokoliv ho napadne. Například to tzv. nezrušitelné materiální jádro ústavy ("Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná.") v podstatě znamená, že pokud by nedejbože byl schválen ústavní většinou ústavní zákon narušující tenhle základ, tak ten zákon by byl od počátku neplatnej. Doufejme ale, že jde ryze o teoretickou a akademickou debatu....

0 0
možnosti
Foto

J68a92k34u68b 32R87o11t91h

29. 11. 2017 11:52

Co mne ovšem děsí, je možnost, že se autorova nebetyčného blábolu chytí někteří intelektově zvlášť vybavení jedinci (třeba pár lumenů ze SPD) a začnou jednat. ;-D

0 0
možnosti

Vase uvahy jdou spravnym smerem. Jenze, jezto nejsme pravni stat, i kdyz parlament + senat vytvori potrebne ustavni zakony, tak Ustavni soud je muze shodit ze stolu s tim, ze 'nejsou dostatecne ustavni', a proto je mu zrusit -- neb tento neblahy precedens byl jiz vytvoren pri ruseni jednech voleb.

Jinak bych pridal institut vysetrujiciho soudce, ktery od zacatku dohlizi na praci prokuratora, a posuzuje kvalitu dukazu. Kvalitni vysetrujici soudce by k soudu proste nepustil kauzy jak Safranek, sestra z Rumburka, Necasany, atd., ciste pro dukazni nouzi. Samozrejme ale, kde v tomto nepravnim state sehnat treba tri sta kvalitnich vysetrujicich soudcu.

0 1
možnosti

P25e22t84r 13Č38e16j49k73a

29. 11. 2017 11:10

S tím ústavním zákonem o zkrácení funkčního období to bylo trochu složitější.

1.) vedl se rozpor o tom, jestli má ústavní soud vůbec pravomoc posuzovat ústavní zákony - osobně se domnívám, že o tom není pochyb z prostého důvodu - kdyby tu pravomoc neměl, nemohl by fungovat jako strážce a ochránce ústavnosti země, což je jeho hlavní role.

2.) v případě toho ústavního zákona o zkrácení funkčního období postupoval ústavní soud poněkud zvláštním způsobem, kdy nevyšel jenom z ústavy samotné, ale vyšel ze základů právní teorie - a onen ústavní zákon zrušil z prostého důvodu - konstatoval, že nemá základní znaky zákona tudíž není zákonem. ÚS už předtím opakovaně judikoval, že základním znakem zákona má být obecnost a trvalost - oba tyhle znaky ten konkrétní zákon porušil.... vztahoval se na konkrétní poslaneckou sněmovnu (co do funkčního období) a byl jedinečný - tzn. rozpouštěl jen a pouze jí. To je pochopitelně špatně.... mám dokonce pocit, že když došlo k rozpuštění tímhle způsobem už kdysi, tak někdejší ústavní soud v nálezu psal něco o tom, že jednorázově to ÚS sněmovně "odpustí", ale že pro příště ať si sněmovna najde nějakej trvalej mechanismus svého vlastního rozpouštění, že jednorázové jednoúčelové zákony pro řešení konkrétní situace zkrátka nejsou akceptovatelné.

0 0
možnosti

P76e63t59r 78Č50e47j85k59a

29. 11. 2017 10:49

Ježiš to je zase slovní průjem...... ;-€Rv Jedna větší hovadina než druhá....

0 0
možnosti

Bláboly právního analfabeta. Jako vždy.

2 0
možnosti
  • Počet článků 859
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
Vzdělání: Vyšší průmyslová škola strojnická - Vsetín (1955). KU  -  Fakulta technické a jaderné fyziky (1961).
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.

Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.

Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro  rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce. 

Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:

1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,

2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,

3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),

4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,

5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.

Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.