Diskuse
Dopis poslancům
Děkujeme za pochopení.
P83e52t96r 88Č31e34j69k79a
No ne, že by konečně zaúřadovali admini, zareagovali na Januškovo notorické porušování kodexu blogera a v důsledku toho zmizel článek o dluzích?
J85i72ř90í 61L49i65e39t48a15v50e12c
Karle, ale vždyť ty Ústavu neznáš, natož pak zákony. O tom nás tady přesvědčuješ pod každým článkem. Když jsem ti jednou vysvětlil, jak to je, tak jsi označil naše zákony za zhovadilé. A teď se jimi oháníš?
Z78d84e92n77e49k 12S77l46a36n80i36n19a
Ano, to bylo jadro pudla, zde US muze zrusit ustavni zákon, neb rekne, ze vlastne není ustavnim zákonem. Pokud by to delat mohl, porusila by se rovnováha kontrol a protivah, neb US by byl fakticky vždy nad parlamentem, a ergo by byl nad vsim. Fakticky vyssi kontrolu nad US v tomto pripade muze vykonat Evropsky soud pokud dostane podnet, ovšem je otázka, kdo by vlastne takovy podnet mohl podat. V danem pripade iniciátorem byl jeden neslavny poslanec, kteremu slo o to, aby co nejdele pobiral poslanecke požitky.
P97e10t38r 28Č41e67j28k55a
Ústavní soud ale nad parlamentem svým způsobem je - je tím negativním zákonodárcem s oprávněním rušit zákony pro protiústavnost..... Neříkal bych tomu ale nadřazenost, já bych to viděl jako projev toho, že i zákonodárce je podřízen právu země - jinak řečeno ani zákonodáný sbor nemůže schválit ÚPLNĚ cokoliv ho napadne. Například to tzv. nezrušitelné materiální jádro ústavy ("Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná.") v podstatě znamená, že pokud by nedejbože byl schválen ústavní většinou ústavní zákon narušující tenhle základ, tak ten zákon by byl od počátku neplatnej. Doufejme ale, že jde ryze o teoretickou a akademickou debatu....
J68a92k34u68b 32R87o11t91h
Co mne ovšem děsí, je možnost, že se autorova nebetyčného blábolu chytí někteří intelektově zvlášť vybavení jedinci (třeba pár lumenů ze SPD) a začnou jednat.
Z39d13e65n55e10k 81S51l48a76n11i45n70a
Vase uvahy jdou spravnym smerem. Jenze, jezto nejsme pravni stat, i kdyz parlament + senat vytvori potrebne ustavni zakony, tak Ustavni soud je muze shodit ze stolu s tim, ze 'nejsou dostatecne ustavni', a proto je mu zrusit -- neb tento neblahy precedens byl jiz vytvoren pri ruseni jednech voleb.
Jinak bych pridal institut vysetrujiciho soudce, ktery od zacatku dohlizi na praci prokuratora, a posuzuje kvalitu dukazu. Kvalitni vysetrujici soudce by k soudu proste nepustil kauzy jak Safranek, sestra z Rumburka, Necasany, atd., ciste pro dukazni nouzi. Samozrejme ale, kde v tomto nepravnim state sehnat treba tri sta kvalitnich vysetrujicich soudcu.
P25e22t84r 13Č38e16j49k73a
S tím ústavním zákonem o zkrácení funkčního období to bylo trochu složitější.
1.) vedl se rozpor o tom, jestli má ústavní soud vůbec pravomoc posuzovat ústavní zákony - osobně se domnívám, že o tom není pochyb z prostého důvodu - kdyby tu pravomoc neměl, nemohl by fungovat jako strážce a ochránce ústavnosti země, což je jeho hlavní role.
2.) v případě toho ústavního zákona o zkrácení funkčního období postupoval ústavní soud poněkud zvláštním způsobem, kdy nevyšel jenom z ústavy samotné, ale vyšel ze základů právní teorie - a onen ústavní zákon zrušil z prostého důvodu - konstatoval, že nemá základní znaky zákona tudíž není zákonem. ÚS už předtím opakovaně judikoval, že základním znakem zákona má být obecnost a trvalost - oba tyhle znaky ten konkrétní zákon porušil.... vztahoval se na konkrétní poslaneckou sněmovnu (co do funkčního období) a byl jedinečný - tzn. rozpouštěl jen a pouze jí. To je pochopitelně špatně.... mám dokonce pocit, že když došlo k rozpuštění tímhle způsobem už kdysi, tak někdejší ústavní soud v nálezu psal něco o tom, že jednorázově to ÚS sněmovně "odpustí", ale že pro příště ať si sněmovna najde nějakej trvalej mechanismus svého vlastního rozpouštění, že jednorázové jednoúčelové zákony pro řešení konkrétní situace zkrátka nejsou akceptovatelné.
P76e63t59r 78Č50e47j85k59a
Ježiš to je zase slovní průjem...... Jedna větší hovadina než druhá....
A33l55e61š 11D85o17k33o24u80p19i25l
Bláboly právního analfabeta. Jako vždy.
- Počet článků 859
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 662x
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.
Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.
Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce.
Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:
1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,
2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,
3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),
4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,
5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.
Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.