Dopis poslancům a senátorům
Vážení poslanci
Pan Sobotka byl jmenován premiérem po dohodě poslanců stran ČSSD, ANO a KDU-ČSL. Jeho pravomoc je odvozená od koaliční smlouvy. Koaliční strany vložily část svých pravomocí ČSSD jako vítězi voleb.
Premiér Sobotka porušil důvěru voličů koaličních stran, protože s použitím obecného článku Ústavy na prezidentovi vymohl odvolání pana Babiše z funkce ministra.
Nátlak premiéra na prezidenta by byl oprávněný pouze v tom případě, kdyby požadoval odvolání ministra ze své politické strany. Výklad předsedy Senátu i Ústavního soudu byl nedomyšlený, zabarvený stranickou příslušností. V případě jednobarevné vlády by výměna předsedy vlády byl jednoduchý krok. Rozhodně by celá vláda nemohla padnout.
Předpokládám, že Pavel Zemam, jako nejvyšší státní zástupce, žádá poslance, aby vydali poslance Babiše a Faltýnka k trestnímu stíhání. Jestliže žádost o vydání není od Nejvyššího státního zástupce, poslanecká sněmovna by o návrhu neměla vůbec jednat. V žádném případě nesmí poslanecká sněmovna připustit, aby se k případu vyjadřoval někdo z moci výkonné (policie).
Zodpovědnost za tento krok mají všichni poslanci.
Ministr spravedlnosti Pelikán přihlíží ke krokům svého podřízeného Pavla Zemana a činí jakýsi tajemný úkon, že ho nezbavuje mlčenlivosti. Termín „mlčenlivost“ do právních norem nepatří. Pouze termín „tajné“ je přípustný tehdy, kdy se jedná o bezpečnosti státu. Zneužívat „mlčenlivost“ pro odsouzení svéprávných občanů je nemorální a nezákonné. Policie měla veškeré zákonné prostředky ke zjištění trestného činu.
Poslanci musí po nejvyšším státním zástupci požadovat odpověď na jednoduchou otázku: Kterým trestným činem (skutkovou podstatou), kdy a jak se občané Babiš a Faltýnek provinili, a jakou škodu způsobili státu. Nejvyšší státní zástupce nemá pravomoc posuzovat jednání z hlediska EU. Situace náramně připomíná politický puč v kauze Tluchoř, kdy se ministr musel omluvit některým občanům. Nejvyšší státní zástupce ani jeho nadřízený z toho nevyvodil žádné důsledky. Takže identická chyba se může opakovat.
Dodržování smluv je základním znakem slušného a bezproblémového chování nejen občanů, ale i státu. Na dodržování smluv mají dohlížet soudy.
Každá uzavřená smlouva je vyjádření svobodné vůle partnerů. Rozhodování o platnosti smluv patří výhradně soudům. Proti rozhodování úředníků se občan musí zase bránit pouze u soudu. Řešit stejné problémy na dvou různých místech je veřejné mrhání státními penězi. Soudů je přebytek, ale předpisy ve Sbírce jsou nejenom zbytečně rozsáhlé, ale někdy rozporné. Proto je idea řídit stát jako firmu vhodná zejména v těch oblastech, kde se mají řešit nezbytné náklady na provoz státu.
„Závazný právní názor“ je třeba porovnat se spravedlivým, čili pravdivým rozhodnutím soudu. Matematické zákony uznávají všechny vědy. „Právnická“ věda nemůže být výjimkou. Jak dopadá justice, když soudy nerespektují zákony matematiky (neuznávají pravdivý výrok), vidíme neustále.
Ústava zakazuje každému soudci, aby ohrožoval soudní rozhodnutí jiného soudce. Tuto triviální skutečnost by si každý poslanec měl uvědomit. Jestliže soudce jednou rozhodne, již nikdy se nesmí k danému sporu vracet, protože podle Ústavy je každé rozhodnutí soudce nezávislé. Je to současně přiřazení každého rozhodnutí patřičnému soudci nebo soudu.
Naše soudnictví nutně potřebuje nápravu. Došel jsem k názoru, že vložením obsahu následujících paragrafů do zákonných předpisů by odstranilo většinu nedostatků z naší justice.
§ 1. Hierarchické uspořádání poznatků a právních norem tvoří „Zákon“, podle kterého soudci rozhodují. Jsou to:
1. zákony přírodních a matematických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,
2. Ústava, Listina práv a svobod,
3. nařízení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (EU, NATO)
4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,
5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněni taková nařízení vydávat.
§ 2. O vazebním zadržení občana rozhoduje porota nejméně tří soudců. Její rozhodnutí musí být jednomyslné.
§ 3. Soud nesmí měnit žalobní návrh. V soudním řízení musí soud vyhodnotit každý předložený důkaz.
§ 4. Soudnictví je dvoustupňové, každý občan má nárok na dva zákonné soudce. Soudy na každém stupni mají povinnost vyřešit spor. Nemají pravomoc nutit jiné soudy, aby za ně rozhodovaly.
Roztoky, 22 srpna 2017
Karel Januška
Karel Januška
Úvaha staříka nad hrobem
Pravda a spravedlnost jsou morální hodnoty které určují, v jakém státě občané žijí. Stabilní jsou státy, ve kterých je pravda a spravedlnost nejvyšší hodnotou. Získání peněžních výhod je cílem našich současných politiků.
Karel Januška
Spravedlivé soudy
Rovnost občanů před zákonem (před mocí soudní) je tisícileté pravidlo. I v diktaturách by měly být dodržené zásady spravedlivého rozhodnutí soudu.
Karel Januška
Případ Janoušek
Krátce po druhé světové válce byla v Paříži přijatá Všeobecná deklarace lidských práv. Všem občanům zaručuje stejná občanská práva. Soudcům přiděluje nejvyšší moc. Tisíciletá zkušenost potvrzuje správnost takových zásad.
Karel Januška
Volby a naděje
Moderní stát musí využívat všech prostředků, aby pro občany zajistil příjemný a pohodlný život. Omezení, která stát ukládá občanům, nesmí porušovat základní občanská práva.
Karel Januška
Rozděl a panuj
Justiční marasmus nebere konce. Obecné zákony přírodních a technických věd pro zákonodárce neplatí. Postupně máme vlády rozkradačů státu, lékařských specialistů, obchodníků s virtuální měnou.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí
V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...
Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě
Přímý přenos Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...
Jestli Rusko prolomí frontu, můžeme na Ukrajinu vyslat vojáky, zopakoval Macron
Francouzský prezident Emmanuel Macron opět připustil možnost vyslání západních pozemních jednotek...
Bezpečnostní úřad má nového šéfa. Čuřín chce víc digitalizace a méně prověrek
V Národním bezpečnostním úřadu (NBÚ) je podle nového šéfa Jana Čuřína prostor pro digitalizaci a...
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...
- Počet článků 859
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 662x
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.
Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.
Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce.
Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:
1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,
2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,
3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),
4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,
5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.
Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.