Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J98a24n 70B32u82r69d50a

27. 5. 2017 16:35

"Soudy jsou státem placené úřady, které mají dohlížet nad činy jednotlivých občanů, institucí i vlastním státem."

;-D

Dále bych jenom krátce k těm věcem v předchozím článku, u kterého není otevřená diskuse, jmenovitě k tomu povinnému právnímu zastoupení. V situaci, kdy je strefení přípustnosti dovolání 10-15 procent (pl. ÚS 29/11) a úspěšnost ústavních stížností kolem 5 procent, a kdy tato dovolání a stížnosti píšou v naprosté většině advokáti, je docela dobře možné předpokládat, že neprávník utrpí újmu vždycky, když se to pokusí napsat sám. A když i spousta z toho, co napíšou ti advokáti, je naprostý salát, je fakt děsivá představa, že by na NS a ÚS posílali svoje nesmysly lidé, co neviděli právo ani z rychlíku, ale mají za to, jak jim bylo strašně ublíženo, a že NS (hahaha) a ÚS (ha) jim z toho titulu prostě musí pomoci.

2 0
možnosti

P15e66t53r 98Č70e74j18k89a

27. 5. 2017 16:46

On pan Januška totiž nechápe roli odvolacího, dovolacího soudu.....

0 0
možnosti

P13e79t69r 94Č92e83j49k47a

27. 5. 2017 9:38

Vy pořád nechápete, že členové vlády, tedy její složení je odvislé od osoby premiéra, který o členech vlády rozhoduje - a pokud prezident jmenuje nového premiéra, tak ten má automaticky z ústavy nárok a právo si vládu sestavit jak sám uzná za vhodné? Nemůžete změnit jenom předsedu vlády a nutit ho, aby pracoval s ministry, které on sám třeba ani nemusí chtít....... Proto je vcelku logické, že s odchodem premiéra, končí i ministři, kteří byli na jeho návrh jmenováni. Nově jmenovaný premiér má nárok na svou vlastní vládu - ale může si samozřejmě za její členy vybrat ty ministry z vlády minulé - ale je to jeho rozhodnutí - a ti noví ministři musí být prezidentem znovu jmenováni, jako členové vlády nového premiéra.

2 0
možnosti
Foto

Ano, v právnickém absurdistánu.

0 0
možnosti
Foto

koaliční smlouva není žádný právní dokument, pouze politická deklarace.

1 0
možnosti
  • Počet článků 859
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
Vzdělání: Vyšší průmyslová škola strojnická - Vsetín (1955). KU  -  Fakulta technické a jaderné fyziky (1961).
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.

Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.

Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro  rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce. 

Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:

1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,

2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,

3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),

4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,

5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.

Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.