Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e27t35r 42Č12e96j81k40a 7746295429522

Je zajímavé, jak vás baví dávat svůj právní analfabetismus najevo - jiní by se za něj styděli. ;-)

+1/0
14.1.2018 10:17
Foto

Z30d70e35n31ě68k 50M46a39t90u12š47k68a 7898966725896

Co vás nutí, takhle se veřejně znemožňovat?

+3/0
14.1.2018 8:50

V40l23a68d37i80m28í82r 57S72t38u72d82e55n54ý 5118618435900

Jelikož jste ten dopis odeslal, je již pozdě vás varovat, že -pokud tedy tento blábol myslíte opravdu vážně- se ukazujete jako jedinec s velmi omezenými znalostmi ve vámi popisované problematice.

Nu což, já se sice taky nevyznám v problematice kvantové fyziky, ale na rozdíl od vás na to veřejně neupozorňuji.

+3/0
14.1.2018 8:08

R81o36s79t24i81s19l37a77v 10C93a79h65a 6523147347911

Tak to je masakr, v minule diskuzi Vam nekolik lidi napsalo, ze dopis je nesmyslny a v rozporu s pravni radem. A Vy ho posilate dale?

+3/0
14.1.2018 7:51
Foto

K10a60r60e14l 70J12a86n76u58š40k76a 4623833452108

Alespoň jednu logickou úvahu, která by mé názory vyvrátila, jsem zatím od žádného diskutujícího nečetl.

Chápu, že pro některé diskutující mohou být mé názory nepřijatelné. V takovém případě by je měli buď logicky (na základě Ústavy a právních norem) vyvrátit, nebo raději mlčet.

Všechny své "bláboly" myslím vážně.

0/0
14.1.2018 11:07

P84e35t98r 25Č46e20j25k40a 7596985139272

V trestním řádu stojí, že všechny úkony trestního řízení, které nejsou výslovně stanoveny státnímu zástupci (například podání obžaloby soudu), koná policejní orgán.

K tomu si přečtěte ústavu (článek 27 odst. 4) a doplňte si k tomu ten trestní řád:

(4) Poslance ani senátora nelze trestně stíhat bez souhlasu komory, jejímž je členem. Odepře-li komora souhlas, je trestní stíhání po dobu trvání mandátu vyloučeno.

Tzn. žádost o souhlas s trestním stíháním podává policejní orgán, protože to není úkol výslovně určený státnímu zástupci. Nejvyšší státní zástupce ani soud s tím nemají nic společného... soud se vyjadřuje k věcem, jako domovní prohlídka (narušení domovní svobody), nebo vazba. Ti zákonodárci vůbec nerozhodují o tom, jestli zákonodárce o jehož vydání policie požádala, trestný čin spáchal či ne - to je úkol soudu.... komora řeší, jestli dané trestní stíhání je zásahem moci výkonné do nezávislé činnosti moci zákonodárné, zda-li je to narušení vyváženosti mocí, či nikoliv.

+1/0
14.1.2018 11:25

V88l77a16d84i68m58í62r 54S49t11u38d29e79n48ý 5128658515420

Když po tom tak toužíte...

"...abyste urychleně rozhodli, zda se někteří poslanci a bezúhonní občané dopustili takového činu, který má být označen jako trestný čin." - mandátní a imunitní výbor nic takového nedělá a nikdo to po něm v případu Čapího hnízda ani nechce. Tento výbor pouze projednává žádosti o vyslovení souhlasu Poslanecké sněmovny k trestnímu stíhání poslance.

.

"Soud je jediný orgán v republice, který může vydat rozhodnutí, že v dané kauze je dostatek důkazů k tomu, aby bylo trestní řízení zahájené." - to už je úplná hloupost, protože podnětem pro zahájení trestního řízení může být podání trestního oznámení nebo výsledky vlastní činnosti orgánů činných v trestním řízení (PČR). Na základě výsledků přípravné fáze pak dozorující orgán (státní zástupce) rozhoduje o podání žaloby k soudu.

.

"Činnost vašeho výboru je nezbytně nutná v případech, kdy soud prohlásí, že se poslanec dopustil, nebo mohl dopustit trestného činu." - soud může těžko pronést výrok o vině poslance, když tento nebude vydán trestnímu stíhání a věc bude tudíž odložena.

+1/0
14.1.2018 11:31
Foto

K74a93r64e92l 94J40a53n88u87š81k83a 4293113152678

Nejprve musí být každý občan někým obviněn. Lhostejné zda policií, nebo jiným občanem.

Policie zahájí (neveřejné) řízení, aby zjistila, zda je možné, že došlo k přestupku, nebo trestnému činu.

Výsledek šetření policie: A: Žádný přestupek, nebo trestný čin se nestal. Policie případ odloží.

B: Je možné, že došlo k přestupku nebo trestnému činu. Jestliže došlo k přestupku, policie může vyměřit trest, nebo konat podle předpisů. Jestliže se policie domnívá, že došlo k trestnému činu, je policie povinna předat další šetření státnímu zástupci. Povinností každého zástupce je požádat soud, aby potvrdil, způsob dalšího vyšetřování. V každém případě.

Státní zástupce nesmí zveřejnit, že od policie obdržel návrh na trestní stíhání. V žádném případě.

Na základě rozhodnutí soudu, může státní zástupce zveřejnit, že došlo k trestnímu některého občana, či jiného subjektu.

Tak má proběhnout obvinění a případné stíhání nejen bezúhonného občana, ale i poslance. Pouze o takto obviněném poslanci rozhoduje Mandátový výbor.

0/0
14.1.2018 13:05

K83a97r98l51a 54N17o14v30á89k59o83v96á 4784442965187

Obviněn může být občan pouze policií, nikoliv jiným občanem. Občan může nanejvýš podat trestní oznámení, a to buď na konkrétní osobu nebo na neznámého pachatele. Obvinění je totiž procesní úkon, kterým se zahajuje trestní stíhání konkrétní osoby. A aby policie mohla obvinit poslance, potřebuje k tomu souhlas sněmovny.

Ty vaše konstrukce jsou zcela nesmyslné a vaše úvahy postrádají nejen oporu v zákoně, ale elementární logiku.

0/0
14.1.2018 13:55

P59e88t27r 34Č18e62j94k82a 7756415789702

V podstatě - co odstavec, to nesmysl:

- obviňuje JEN A POUZE policie, žádný občan nikoho obvinit nemůže,

- máte očividně problém s pochopením toho, že o tom, zda se trestný čin stal či ne rozhoduje až SOUD v rámci trestního soudu! Policie vychází z nějakých informací a důkazů, které zjistí v průběhu přípravného řízení (nebo na základě prověření informací z trestního oznámení) - a na základě těchto informací a důkazů vyhodnotí, že se PRAVDĚPODOBNĚ stal trestný čin a PRAVDĚPODOBNĚ jej spáchala ta a ta osoba - a té sdělí následně obvinění. KDYKOLIV v průběhu od zahájení řízení až k podání obžaloby je možné trestní řízení zastavit, pokud se zjistí, že to, co se stalo není trestným činem, nebo zjistí, že to bylo spácháno někým jiným. Triviální příklad pro představu - policie zahájí trestní řízení (tedy sdělí obvinění) pro zabití s někým, u koho se až v průběhu tohoto řízení prokáže, že se jednalo o nutnou obranu - a tudíž nešlo o protiprávní čin. V okamžiku, kdy se to prokáže je trestní stíhání zastaveno.

- přestupky policie předává k vyřízení místnímu správnímu orgánu obce.

0/0
14.1.2018 14:48
Foto

K80a70r30e98l 32J60a95n49u12š23k96a 4343703732738

Pane Čejko, souhlasím s vámi. Tak přesně se chová policie v policejním státě.

Jen nevím, proč máme státní zástupce.

0/0
14.1.2018 15:31

P43e21t42r 73Č54e89j72k34a 7406835809582

K tomu, aby dohlíželi na legálnost činnosti policie? A k tomu, aby zpracovali obžalobu a předstoupili s ní k před soud?

0/0
14.1.2018 15:49
Foto

K30a13r26e75l 22J37a42n48u29š39k83a 4733283482578

Aby dohlížel. A podal soudu v případě, že vyšetřování nemůže pokračovat.

0/0
18.1.2018 3:40

V15l45a91d91i63m44í87r 61S70t42u67d34e80n17ý 5458888255510

Hlavně, že se cítíte být povolán k tomu, abyste poučoval ostatní...

0/0
14.1.2018 16:11

K11a74r46l85a 47N83o96v37á34k54o13v37á 4674542155417

Vůbec nemáte ponětí, co je policejní stát. Jen pro vaši informaci - policejní stát je stát, ve kterém vláda užívá neomezeně represi, mimo jiné tajnou policii. Policejní stát je prvkem totalitních režimů. Obvyklá je existence cenzury a trestných pracovních táborů.

Takže pokud bychom měli, jak říkáte, policejní stát, tak by určitě bylo jen a jen logické, že předseda vlády používá policii k tomu, aby stíhala jeho samotného, že ?;-D;-D;-D

Tomu, co tady máme, se naopak říká právní stát - policie stíhá bez výjimky každého, u něhož je podezření na trestný čin, a to i samotného premiéra. Na práci policie dozírá státní zastupitelství. V konečné fázi o obžalobě státního zástupce rozhoduje soud.

0/0
15.1.2018 8:10



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz