Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J68i73ř24í 76J43a70n31d81a

16. 5. 2018 20:01

Když čtu vaše blogy, tak si vždy vzpomenu na film Císařův pekař, jak tam Josef Kemr rozbíjel na kovadlině atom. "Ono to musí jít, jen záleží na tom, jak se do toho třískne".

Podobný úsměvný přístup, jako on k jaderné fyzice, máte vy k právu.

3 0
možnosti
KN

Ale no tak. Měla jsem za to, že víte alespoň to, že vláda žádné zákony nevydává a vydávat ani nemůže. Od toho máme zákonodárce. Může pouze poslanecké sněmovně zákony navrhovat a je na PS, zda je schválí, neschválí, nebo návrh změní. Zdá se, že i tak základní věci vám unikají.

Vláda může vydávat jen podzákonné předpisy, pokud je k tomu zákonem zmocněna. Tyto podzákonné předpisy jsou nižší právní síly než zákon, a jsou-li se zákonem v rozporu, platí znění zákona.

A ne všechny úřady jsou vládě podřízeny, ale naopak, jsou na ni naprosto nezávislé, jinak by nemohly plnit svou kontrolní funkci, danou zákonem (což je samozřejmě předpis daleko vyšší právní síly, než rozhodnutí vlády nebo dokonce nějakého čičmundy na ministerstvu). Z logiky věci totiž plyne, že ten, kdo kontroluje, nemůže být podřízen tomu, koho má kontrolovat.

Takže Nejvyšší kontrolní úřad a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jsou nezávislé na vládě. A státní zástupci nemohou být podřízeni ministerstvu vnitra, když dozorují práci policie. Z logiky věci. Nicméně ta vaše "logika" se od té obecné dost liší ;-D

1 0
možnosti
Foto

Každý úředník je povinen činit to, co mu nařizuje jeho nadřízený. Nejvyšším nadřízeným je zpravidla příslušný ministr. Ten musí jednat v souladu s rozhodnutím vlády. Úředník, který rozhoduje v rozporu se svým nadřízeným, má být okamžitě propuštěný ze státní služby.

Stát neplatí úředníka za to, aby si vykládal nařízení "podle svého právního názoru".

Stát musí fungovat efektivně. "Občané s právnickým vzděláním" by měli své vzdělání uplatňovat pro blaho republiky, ne pro přání jiných "občanů s právnickým vzděláním".

0 0
možnosti

P59e62t34r 30Č72e94j62k11a

16. 5. 2018 6:24

Další osoba, která se pobaví vaším nebetyčným právním bezvědomím a právní negramotností? ;-D

3 0
možnosti
  • Počet článků 859
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
Vzdělání: Vyšší průmyslová škola strojnická - Vsetín (1955). KU  -  Fakulta technické a jaderné fyziky (1961).
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.

Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.

Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro  rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce. 

Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:

1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,

2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,

3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),

4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,

5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.

Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.