Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e63t88r 48B56u39r53i11a22n 4391896974548

Píšu vám to už po šesté i s přiloženým odkazem, že trestní stíhání vzniká už ve fázi vyšetřování a ne až soudním projednáváním.

Zde: Trestní stíhání je část trestního řízení, a to od zahájení stíhání usnesením (dříve od sdělení obvinění), až do právní moci rozsudku či jiného rozhodnutí, kterým se trestní stíhání končí. Trestním stíháním přechází trestní řízení z fáze prověřování okolností, zda trestný čin spáchán vůbec byl, do fáze vyšetřování spáchaného trestného činu...

Tedy Andrej Babiš BYL trestně stíhaný premiér.

Je možné, aby někdo vytrvale celé roky opakovaně veřejně lhal i tváří v tvář písemné definici a desítkám tvrzením fundovanějších lidí? Nepřipadáte si jako primitivní prolhanec navíc usvědčený veřejně? Chápu, nepřipadáte. Voliči Babiše mají hroší kůži a lež je pro ně dorozumívacím prostředkem. Přesně v intencích svého vůdce.

0/0
doporučit
17.9.2019 12:39

J39a34n 60R18á48ž 1329533504630

Nerozporuji Vaše argumenty, ale pro objektivitu je dobré zdůraznit, že i když bylo proti Babišovi zahájeno trestní stíhání, tedy byl opravdu trestně stíhaný, přesto se na něj muselo po celou dobu, kdy trestně stíhaný byl, pohlížet jako na nevinného. Když tento fakt mnoho veřejně vystupujících zpochybňovalo, tak i když nejsem jeho fanda, se mi to vůbec nelíbilo.

PS. S panem Januškou je zcela bez jakéhokoliv smyslu vést odbornou polemiku na téma týkající se práva. On se nedá ani nazvat "poučeným laikem" jakou projevuje obrovskou neznalost už základů práva, natož jeho aplikace.

+1/0
doporučit
18.9.2019 15:40

P62e49t15r 88Č12e33j10k95a 7756635829402

Chápete pane Januško rozdíl mezi trestním oznámením a sdělením obvinění? Že trestní stíhání se zahajuje právě obviněním ze strany policejního orgánu? Vy jako občan, když na někoho podáte trestní oznámení, tak jste tím žádné trestní stíhání nezahájil - vy jako občan nemáte tu pravomoc. Když občan podává trestní oznámení, tak v podstatě policii oznamuje nějaké jednání, které má policie prověřit jako možné trestné jednání. Policie až na základě vlastních zjištění v rámci prověřování toho trestního oznámení může, ale taky nemusí (to je určeno tím, co se v rámci prověřování zjistí), trestní stíhání zahájit. Když vy jako občan, budete chtít jít do televize s tím, že jste na někoho podal trestní oznámení, tak bude záležet na tom, jestli tu bude existovat veřejný zájem. To, že fiktivní Pepík Vomáčka nemá rád fiktivního Frantu Vopršálka a proto na něj podal trestní oznámení, protože mu údajně ukradl jablka ze zahrádky, tam žádný veřejný zájem neexistuje. Každopádně - trestní oznámení neznamená zahájení trestního řízení, protože jako občan nejste v postavení orgánu činného v trestním řízení a jako občan tedy nemáte tu pravomoc, kterou má výhradně stát (prostřednictvím OČTŘ) - zahájit a vést proti někomu trestní řízení.

0/0
doporučit
17.9.2019 11:24

R38o56s10t33i85s54l33a71v 39C72a96h62a 6873637317101

no to jste si nabehl... pokuty jsou mastne...

a nevim, co se vam nelibi na informaci, ze rozsudek neni pravomocny. Je to proste konstatovani stavu. Stejne jako to bylo u informace o trestnim stihani babise. Trestni stihani zahajuje policie a soud k tomu neni potreba.

+2/0
doporučit
17.9.2019 9:27
Foto

K68a56r10e87l 69J37a11n49u42š66k36a 4293103262638

Pokud nemá policie souhlas soudu, nikoho nesmí označit za trestně stíhaného. Práva občana a práva státu jsou před soudem stejná. Když občan podá trestní oznámení na jiného občana, může to veřejně oznamovat v televizi?

0/0
doporučit
17.9.2019 9:49

A36n24t23o11n76í60n 84T61i77c30h78e33r88a 6516518113476

Tak jak píše p.Caha, trestní stíhání zahajuje policie. Pak by mě zajímalo, kde jste vyčetl, že bez soudu nesmí policie sdělit, že je někdo trestně stíhaný ....

Myslím, že byste měl dlužné poplatky uhradit a pokračovat v placení

0/0
doporučit
17.9.2019 10:03
Foto

K12a10r36e28l 63J94a70n10u54š59k89a 4293273132708

Trestní stíhání policie nezahajuje. Trestní stíhání zahajuje státní zástupce (prokurátor). Máme asi tisíc takových úředníků. V totalitě se prokurátor o práva občana nezajímal. "Závazný právní názor" platil na všechno. Občan sic byl pod ochranou soudu, ale pouze některý občan. Naopak byli občané, které policie (vesměs tajná, čili STB) mohla dát za katr kdykoliv. V demokratickém státu to není možné. Státní prokurátor je státní úředník, který musí respektovat občanská práva každého občana. Dokud soud nepovolí stíhání, je takový úkon nezákonný.

0/0
doporučit
17.9.2019 10:19

P22e18t70r 48Č74e62j53k48a 7826945319662

Proč máte takovou zálibu ze sebe veřejně dělat klauna?

+3/0
doporučit
17.9.2019 10:29
Foto

Z89d13e22n97ě89k 64M87a27t10u89š45k72a 7298526105326

nedělá, on je nemocný a nepřipouští si to

+1/0
doporučit
17.9.2019 10:35

P10e93t42r 60B26u18r21i79a79n 4131366844578

Taky tomu nerozumím. Navíc si libuje v blozích o justici a právu, ačkoliv tomu naprosto nerozumí a má znalosti dokonce menší, než běžná selka. Asi je psychicky narušený.

0/0
doporučit
17.9.2019 12:42

P60e52t33r 41Č37e79j96k42a 7616105639382

http://nsz.cz/index.php/cs/prubeh-rizeni-v-trestnich-a-netrestnich-vecech/53

+1/0
doporučit
17.9.2019 10:35

P84e69t32r 72B97u29r32i61a31n 4481886614708

Trestní stíhání policie nezahajuje. Trestní stíhání zahajuje státní zástupce....

ZDE: O zahájení úkonů trestního řízení k objasnění a prověření skutečností důvodně nasvědčujících tomu, že byl spáchán trestný čin, sepíše policejní orgán neprodleně záznam, ve kterém uvede skutkové okolnosti, pro které řízení zahajuje, a způsob, jakým se o nich dověděl. Opis záznamu zašle do 48 hodin od zahájení trestního řízení státnímu zástupci.

A pro primitivy ještě jednou: O zahájení úkonů trestního řízení... sepíše policejní-POLICEJNÍ- orgán neprodleně záznam...Opis záznamu zašle do 48 hodin od zahájení trestního řízení státnímu zástupci.

Tedy ho nežádá o svolení, pouze mu to sdělí. Co zobete za dobrůtky, že vám to tak pálí?

0/0
doporučit
17.9.2019 12:48

P49e81t91r 42B28u85r38i13a69n 4491466224408

https://zakony.kurzy.cz/141-1961-trestni-rad/cast-2-hlava-9/

0/0
doporučit
17.9.2019 12:49

R90o71s13t88i48s93l77a31v 41C47a87h17a 6813837137331

uz jsem Vam to jednou psal, mate nulove znalosti zakonu, zahajovat trestni stihani policie muze a zadny souhlas soudu nepotrebuje. A protoze plati presumpce neviny, pro daneho cloveka se toho mnoho nemeni. Meni se jen jeho postaveni v danem pripade. Kdyz nekdo poda trestni oznameni, co by melo branit zverejneni???

+1/0
doporučit
17.9.2019 10:04
Foto

K36a22r63e70l 70J86a96n15u10š43k23a 4343353242308

Listina základních občanských práv:

Článek 10

(1) Každý má právo, aby byla zachována jeho lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno jeho jméno.

(2) Každý má právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života.

(3) Každý má právo na ochranu před neoprávněným shromažďováním, zveřejňováním nebo jiným zneužíváním údajů o své osobě.

0/0
doporučit
17.9.2019 11:01

P85e60t66r 37Č59e58j41k98a 7936835499182

A? Platí presumpce neviny - tzn. že dokud není pravomocně rozhodnuto soudem o vině, tak je na člověka pohlíženo jako na nevinného. Osoba obviněná je nevinná, osoba obžalovaná je nevinná, osoba nepravomocně odsouzená je stále ještě nevinná.

0/0
doporučit
17.9.2019 11:06
Foto

K43a13r35e46l 12J35a78n43u36š81k50a 4693133732978

Když je občan nevinný, nikdo ho nesmí označit za trestně stíhaného. Ani stát nesmí označit občana za trestně stíhaného, dokud o tom nerozhodne soud.

Osoba je trestně stíhaná tehdy a pouze tehdy, když soudce přijal žalobu a zkoumá, zda důvodné podezření (skutková podstata) je oprávněné. Když soudce vynese své rozhodnutí, podezřelá osoba se stane potrestanou, nebo bezúhonnou. Důsledky křivého obvinění musí nést žalobce.

V tomto okamžiku se může odvolat ten z účastníků sporu, který se domnívá, že soudce rozhodl nepravdivě (v rozporu se zákonem).

Tak jasně a zřetelně zní Ústava a článek 10 Listiny.

0/0
doporučit
17.9.2019 12:57

P88e15t79r 53Č94e26j27k12a 7556245559532

Po stopadesáté - pravomocným rozhodnutím soudu ve věci trestní stíhání KONČÍ!!!! Trestní stíhání začíná obviněním, končí pravomocným rozsudkem! Osoba trestně stíhaná není odsouzený pachatel trestného činu, osoba trestně stíhaná je buďto policejně vyšetřovaná (obviněná), nebo následně obžalovaná před soudem.

Prostudujte si tohle:

http://nsz.cz/index.php/cs/prubeh-rizeni-v-trestnich-a-netrestnich-vecech/53

Začátek trestního stíhání na té časové ose začíná zahájeném trestního řízení (tedy obviněním) a trestní stíhání KONČÍ (!!!) rozsudkem soudu!!!!

0/0
doporučit
17.9.2019 13:29
Foto

K74a93r22e68l 86J30a78n63u11š74k96a 4213983562808

Výplody zákonodárců po sametové revoluci nemá smysl studovat. A váš osobní názor znám,

Je třeba vrátit se k systému, který je založený na římském právu. Pravdivý výrok soudce není blaf, ale matematická nutnost.

0/0
doporučit
17.9.2019 14:40

K92a13r19l96a 34N84o59v51á93k23o39v53á 4904262115787

Když vy si pletete "názor" a "fakta".

Můžete mít názor, že o zahájení trestního stíhání by měl rozhodovat soud. Nikde jinde se tak sice neděje, je to zbytečné a nic by to nepřineslo, krom komplikací a průtahů, ale klidně takový názor mít můžete.

To, co vám tady předkládá pan Čejka, není žádný názor, ale fakta, opírající se o zákonnou úpravu, která není, jak vy si snad myslíte, v rozporu s Ústavou. I ta Ústava je "výplodem zákonodárců po sametové revoluci", žádným božským vnuknutím. Takže když je vám zatěžko toto studovat, tak se tady neztrapňujte svou ignorací a neznalostí.

+1/0
doporučit
17.9.2019 15:10
Foto

K31a55r80e14l 48J24a23n62u48š33k20a 4953243182688

V civilizovaném světě, i u nás za císařství se tak dělo.

0/0
doporučit
19.9.2019 2:53
Foto

Z54d48e44n33ě97k 45M26a30t67u24š52k27a 7548566765866

kde konkrétně???

0/0
doporučit
19.9.2019 9:49

P46e10t94r 74Č64e27j51k42a 7776895569582

Můžete mi prosím ozdrojovat, v jaké literatuře jste se tento nesmysl o Rakousko-Uhersku dočetl???? Byla to nějaká kniha, nebo článek v časopise, nebo jste si to "vysublimoval" ve vašich bludných fantaziích???

0/0
doporučit
19.9.2019 11:38

P11e74t63r 36B85u54r84i15a56n 4921126424158

Náš soudní systém JE založený na římském právu!!!!

Vy jste fakt neuvěřitelný diletant.

0/0
doporučit
17.9.2019 15:20

A34n22t89o94n96í67n 15T71i45c72h95e29r42a 6136368963116

A to máte z ústavy kterého státu? V Ústavě ČR ani v listině ZPS totiž nic takového není. ;-D

0/0
doporučit
17.9.2019 14:31

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz